Voorpret

28 juni 2012 - Thuis, Nederland

Voorbereidingen

De afgelopen weken ben ik tussendoor steeds bezig geweest met voorbereidingen voor onze cruise. Voor mij is dat echt een hele boel voorpret.
Voor reizen zoals naar de Antillen en naar Thailand waar gewoon een heleboel geregeld moest worden heb je die voorpret van zelf.

Voor een kampeervakantie heb  ik dat veel minder. Daar is het meer “inpakstress”.

Maar voor zo’n cruise is het gewoon erg leuk (en ik weet het, echt niet noodzakelijk).

Ander halve week geleden heb ik de koffers al van het plafond in de berging gehaald. Dit was vooral praktisch omdat de kampeerspullen er op moesten. Ik zag het niet zitten om anderhalve week later de kampeerspullen er weer af te halen om bij de koffers te kunnen.

Robin vond dat maar raar. Je gaat toch niet nu al de koffers op de overloop neerzetten?

Maar dat deed ik dus wel. Erger nog er stond er zelfs 1 al open. Ik was me normaal al drie slagen in de rondte maar als we op een cruise gaan dan wil je net dat polo-tje mee dat in de week voor de vakantie ook aan moest. Dus ben ik al begonnen met inpakken ;-)

Ik heb het helemaal uitgedacht. Vlak voor we weg gaan was ik nog een donkere en een blauwe was dus komende week mag Robin alleen maar blauwe en donkere polo’s aan (dan weet je het vast schat). Dit weekend was ik de andere weg die dan ook in de koffer kunnen. Wassen aan boord is namelijk echt niet handig en het laten wassen veel te duur. Dus er moet veel mee.

De lijsten zijn aangepast, paklijsten heb ik al uitgedraaid en zelfs de koffer labels zijn al gemaakt.

Daarnaast heb ik uitgezocht hoe we van en naar alle bezienswaardigheden in de steden die we bezoeken moeten reizen omdat we het dit keer geheel zonder georganiseerde uitstapjes willen doen. Los van het feit dat die gewoon belachelijk duur zijn is het heel fijn om te kunnen gaan en staan waar je wil. Hebben we het alle drie gezien dan gaan we verder willen we langer blijven of een geocache zoeken kan het ook. Maar dit heeft heel wat uitzoekwerk gekost. Gelukkig vond ik het vooral erg leuk om te doen en de honderden euro’s die we er mee uitsparen zijn die tijd echt wel waard.

Van Patricia heb ik stedengidsen gekregen die Robin heeft uitgeprint en we hadden al twee boekjes over Barcelona dus dat komt ook wel goed.

Op school heb ik inmiddels alles afgerond en Dylan gaat niet veel meer doen dan musical kijken en spelletjes dus de komende week zal ook wel omvliegen.

Nu nog verder in pakken en kijken of ik Dylan zijn tablet aan de praat krijg. En dan is het nog maar een weekje.

Fion

voorpret filmpje